Nadále plynule by měly pokračovat práce na přípravě stavby D35 kolem Vysokého Mýta. Na středečním veřejném jednání nepadly vůči plánům zásadní výhrady. Pokud vše půjde hladce, mohl by se dálniční obchvat města začít stavět v roce 2020.
Nadměrný hluk a napojení dálnice na stávající I/35. To byly hlavní body, které zajímaly obyvatele Vysokého Mýta a blízkého okolí při projednávání územního řízení.
Lidé si v hojném počtu přišli prohlédnout nákresy, které do detailů znázorňovaly budoucí podobu D35. Bezmála šestikilometrový úsek povede mezi poli jihozápadně od města.
Trasa již zůstane neměnná, ovšem jednotlivé stavební prvky se v další fázi přípravy mohou upravovat. Obyvatelé z části Knířov, který leží severně od chystané D35, předložili námitky ohledně hlukové zátěže z budoucí dálnice.
„V místech, kde došlo na základě výpočtů k překročení hygienických limitů, byly navrženy protihlukové stěny,“ uvedl autor akustické studie Ondřej Smrž.
Stěn vyroste kolem dálnice hned devět, přičemž silničáři nevylučují, že ve finálním návrhu ještě nepřibudou další.
„V rámci dokumentace pro stavební povolení se budou hlukové limity opět prověřovat. Pokud by byly vyšší, než povolují normy, musela by se navrhnout další stěna. Ale myslím, že ta ochrana je dostatečná,“ uvedla vedoucí úseku výstavby z pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Hana Jarolímová.
Podle ní se navíc po uvedení dálnice do předčasného užívání provádí po zhruba třech měsících další měření.
„Když by hluk překročil limity, nelze stavbu zkolaudovat. Podmínka pro splnění je tam daná,“ uklidňovala Jarolímová přítomné z řad převážně starší generace. Trasa povede převážně v zářezu
Navržená je i výsadba stromů, která ale nemá podle projektantů na odhlučnění velký vliv.
„Stromy až zas takový přínos nemají,“ podotkl Smrž. Jednoho z účastníků zajímal dopad stavby na krajinný ráz, což projektanty zaskočilo. Podoba protihlukových stěn i jejich materiál totiž bude předmětem až následného stavebního řízení.