"Výstavba jednadvacetikilometrového úseku se čtyřmi mimoúrovňovými křižovatkami, 13 mosty na hlavní trase a jedním více než kilometr dlouhým tunelem by měla být zahájena v roce 2024. Čtyřproudové spojení z Olomouce směrem na Hradec Králové by mělo být do budoucna alternativou přetížené D1 – severní páteřní trasa spojující Moravu a Čechy. Souhlasné stanovisko MŽP, přesněji kladný posudek o vlivu na životní prostředí (EIA), je zásadním posunem v přípravě dalšího kousku D35.
Ten nahradí stávající silnici I/35 mezi Mohelnicí a Moravskou Třebovou, která už také kapacitně nevyhovuje náporu vozidel. „Negativní vlivy posuzovaného záměru nepřesahují míru stanovenou zákony a dalšími předpisy a že předmětný záměr lze při respektování podmínek tohoto závazného stanoviska realizovat, a tedy vydat souhlasné závazné stanovisko,“ sdělilo MŽP v odůvodnění klíčového stanoviska.
Na cestě k územnímu rozhodnutí a stavebnímu povolení, ale i během realizace a v průběhu zkušebního provozu, se Ředitelství silnic a dálnic bude muset vypořádat s celkem 27 podmínkami, které stanovilo MŽP, když dalo tomuto dálničnímu úseku zelenou. Vyřešit by měly obavy obyvatel území, kterým má trasa vést, z hlukové zátěže a dopadů na spodní a povrchové vody. Vzhledem k ochraně životního prostředí a veřejného zdraví doporučilo ministerstvo stavět ve vhodnější variantě V2, takzvané jižní stopě. Odhadované náklady na výstavbu dálnice D35 Staré Město – Mohelnice přesahují devět miliard korun.