Značné množství uchazečů projevilo zájem o záchranný archeologický výzkum pod budoucí dálnicí D35, která protne Pardubický kraj. Ve výběrovém řízení se firmy snaží uspět před konkurenty zejména v zemních pracích.
Tendr za více než půl miliardy byl pro uchazeče lákavý. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již před téměř měsícem otevřelo obálky, z nichž vybere zpracovatele výzkumu na prvních dvou úsecích pětatřicítky z Opatovic nad Labem k Ostrovu.
Práce na úseku dlouhém více než 27 kilometrů rozdělili silničáři na šest částí. Zvlášť přitom soutěžili zemní práce a samotnou archeologii.
„Výběrového řízení na zemní práce se zúčastnilo (podalo nabídku) 16 subjektů a na archeologický výzkum tři subjekty. Celkem je na jednotlivé úseky podáno 93 nabídek,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.
Pracovníci z pardubické pobočky ŘSD v těchto dnech předložené nabídky pečlivě zkoumají. „Musíme zkontrolovat, zda uchazeči splňují zadávací podmínky podle zákona,“ řekl šéf pobočky Bohumil Vebr. Na sousední D11 byly jiné požadavky
Pokud podmínky některý z uchazečů nesplní, může být jeho nabídka vyřazena. Při pohledu na výběr vítěze v sousedním Královéhradeckém kraji na stavbě D11 je zřejmé, že škrtat by se mohlo i v případě D35. Ovšem zadávací dokumenty se na obou dálnicích lišily.
„Tendrovali jenom archeologii, nikoliv zemní práce, na které je u nás nabídek nejvíce,“ prohlásil Vebr.
Podmínky výrazně levnější zakázky na D11 byly podle archeologů těžko splnitelné. I z tohoto důvodu ŘSD přijalo pouze jedinou nabídku, která veškerým požadavkům vyhovovala.