O změny trasy dálnice D35 začalo usilovat město Litomyšl i několik dalších obcí ve východních Čechách. Obávají se hluku. Ředitelství silnic a dálnic sice je ochotné o trase ještě jednat, ale radikální změny, které by znamenaly průtahy a přepracování projektu, odmítá. Krajský radní pro dopravu zdůraznil, že kdyby se měla měnit trasa, znamenalo by to odklad stavby o dalších pět let.
Dálnice D35 má obcházet Litomyšl na severovýchodě. Podle části obyvatel ale nevede dost daleko od zástavby. Obávají se, že hluk z dálnice bude trápit obyvatele nových rodinných domů a dolehne i do části zámeckého areálu.
Chtěli by proto, aby se dálnice posunula o 150 metrů dále s tím, že by nevedla po náspu. „Varianta ŘSD počítá s tím, že dálnice povede po náspu údolím. Naše varianta počítá s tím, že by se dálnice posunula po svahu,“ popsal člen sdružení Pro Litomyšl Jiří Lux.
Přímo z litomyšlské radnice pak znějí výhrady vůči parkovišti, které by mělo u města vzniknout a poskytlo by prostor až pro 200 kamionů. „My tuto odpočívku nechceme,“ řekl litomyšlský starosta Radomil Kašpar (KDU-ČSL). Obavy má hned z několika důvodů. „Hluk, světlo, čistota a potažmo nakonec i kriminalita,“ vyjmenoval starosta. Podobně smýšlí i jeho předchůdce na litomyšlské radnici Michal Kortyš (ODS), který je v současnosti radním pro dopravu a náměstkem hejtmana Pardubického kraje.
Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa připustil, že změny vyloučené nejsou, silničáři zatím teprve vyjednávají dokumentaci pro územní rozhodnutí. Dálnice ale musí zůstat v koridoru, pro který byla schválena studie o vlivu na životní prostředí (EIA) a také krajské zásady územního rozvoje. „Nová varianta, pokud bychom jí chtěli jít, by mohla znamenat i nové posouzení EIA,“ poukázal Jan Kroupa. To se podle něj týká i požadovaného posunu o 150 metrů.