LABEM I když velké množství pracovníků začalo zkoumat historii na trase budoucí „hradecké“ dálnice D11, archeologové ujišťují, že budou mít dostatek svých lidí i na prozkoumání trasy budoucí D35.
„Souběh dvou velkých záchranných výzkumů není zrovna šťastný, ale lidské zdroje se najít musí,“ říká Petr Juřina, ředitel a vedoucí archeolog ze společnosti Archaia, která je jednou ze tří firem, jež mají průzkum, který by měl skončit v červenci příštího roku, na starost.
„Souběh dvou velkých záchranných výzkumů není zrovna šťastný, ale lidské zdroje se najít musí,“ říká Petr Juřina, ředitel a vedoucí archeolog ze společnosti Archaia, která je jednou ze tří firem, jež mají průzkum, který by měl skončit v červenci příštího roku, na starost.
Podle Juřiny se na výzkumu bude podílet více než 300 pracovníků. „Vedle zhruba 250,kopáčů‘ to obnáší též padesátku lidí v řídícím týmu, od archeologů až po techniky a dokumentátory,“ upřesňuje Juřina.
Silničáři rozdělili 27 kilometrů dlouhý úsek mezi Opatovicemi a Ostrovem na šest částí. To však bylo spíše pro potřeby výběrového řízení na zpracování výzkumu. Podstatnější je vytipování více než 30 lokalit, kde se dají čekat nálezy.
„I když je v záplavovém území v bezprostředním okolí Labe riziko jejich výskytu přece jen nižší, bohatě nám to vynahradí celá řada úseků, na nichž již máme lokality předem známé a další nám přibývají s pokračujícím pátráním,“ avizuje Juřina.
Na základě dříve zpracované zprávy jeho kolegů z pardubického muzea je zřejmé, že se archeologové v terénu nudit nebudou.
Na základě dříve zpracované zprávy jeho kolegů z pardubického muzea je zřejmé, že se archeologové v terénu nudit nebudou.
„V trase na nás čekají sídliště i pohřebiště z různých období zemědělského pravěku. Jistě se také objeví nálezy a situace zcela neočekávané,“ těší se Juřina.