Stavební povolení aspoň na mosty a dohoda s farmáři, kteří nechtějí pustit archeology na pole před sklizní, takový je plán Ředitelství silnic a dálnic jak urychlit vybudování dálnice D35. Ta povede z Čech na Moravu a řidiči budou mít možnost volby mezi ní a vytíženou D1.
Současný stav vypadá tak, že obcemi na trase mezi Hradcem Králové a Vysokým Mýtem projedou tisíce aut denně a přejít silnici je prakticky nemožné.„Jsem v obci Jaroslav 25 let, tady bydlím. Pořád je to v nedohlednu. Bylo tady řečeno, že silnice do Ostrova, ten úsek, by měla být v roce 2024, což je pro nás zase dalších 7 let,“ nezávislá starostka obce Jaroslav na Pardubicku Lenka Bezdíčková je naštvaná.Čekání na spásu v podobě D35 je až příliš dlouhéŘeditelství silnic a dálnice chystá stavbu dvou úseků, a to Opatovice nad Labem - Časy a Časy - Ostrov. Dalšímu zpoždění chce zabránit tak, že žádá o jednotlivá stavební povolení na to, co bude trvat nejdéle, tedy mosty a estakády.„Aby objekty, které jsou důležité a zdržely by stavbu časově, to jsou mostní estakády, velké mosty i přes železniční koridor, získaly samostatné stavební povolení a mohly být zahájeny v předstihu před hlavní trasou,“ vysvětluje šéf pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr.ŘSD ustoupilo. Na některá pole pod budoucí D35 pošle bagry až po sklizniZároveň se snaží dohodnout s farmáři. Zatímco na prvním úseku už začal archeologický průzkum, na druhém ho investor po protestech zemědělců odložil až po sklizni.