Silničáři by při plánované stavbě dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Ostrova poslali rádi dělníky na místa, kde vzniknou velké mosty. K tomu ovšem potřebují, aby terén pod budoucí trasou nejdříve prozkoumali archeologové, což se má začít dít v příštích týdnech. Ti ovšem dřívější průzkum vytipovaných lokalit provést nemusí. Vše je jen na ústní dohodě.
„Podmínku do smlouvy dát nemůžeme. Musíme se domluvit s vítězem, aby nám udělal výzkum pod objekty, které z hlediska času budou trvat nejdéle. Myslím ale, že se domluvíme,“ prohlásil na nedávném setkání se starosty obcí v trase D35 ředitel pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Bohumil Vebr. Úprava postupu prací se zdá býti reálná, byť vítěz tendru ještě známý není. Praxe z jiných staveb totiž silničářům nahrává.
„Podmínku do smlouvy dát nemůžeme. Musíme se domluvit s vítězem, aby nám udělal výzkum pod objekty, které z hlediska času budou trvat nejdéle. Myslím ale, že se domluvíme,“ prohlásil na nedávném setkání se starosty obcí v trase D35 ředitel pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Bohumil Vebr. Úprava postupu prací se zdá býti reálná, byť vítěz tendru ještě známý není. Praxe z jiných staveb totiž silničářům nahrává.
Silničáři rozdělili zakázku po jednotlivých úsecích. Navíc se zvlášť podávaly nabídky na zemní práce a na vlastní výzkum, takže bylo dohromady vypsáno dvanáct zakázek, o které usilovalo 93 zájemců, z nichž se většina ucházela o zemní část. Jméno vítěze by mělo být známé v březnu.
„Očekáváme, že pokud nebude podáno odvolání na Úřad na ochranu hospodářské soutěže, bude vítěz vybrán v horizontu dvou týdnů,“ uvedl minulý týden tiskový mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
Ačkoliv se původně hovořilo o ceně přesahující půl miliardy korun, výsledná cena bude nakonec výrazně nižší.