Napětí před stavbou. Zvládne ŘSD napodruhé soutěž?
„Hodnotící komise doporučila ŘSD nejvýhodnější nabídku, tedy konsorcium vedené firmou Strabag,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Strabag mezi čtyřmi uchazeči podal nejlevnější nabídku. Právě nízký počet zájemců je podstatný i pro další postup. Snižuje se tím totiž riziko napadení výsledků u Úřadu na ochranu hospodářské soutěže, což byl problém při prvním tendru, kterého se zúčastnilo osm sdružení. Kvůli stížnosti jednoho z nich na chyby v zadávací dokumentaci antimonopolní úřad výsledky téměř dva roky trvající soutěže zrušil.
Takový černý scénář by se nemusel opakovat i z jiného důvodu. Při opakovaném tendru totiž ŘSD upřesňovalo podmínky zadání šestkrát.
V prvním případě to bylo hned sedmnáctkrát. Šance na případnou další „osudovou“ chybu ve formulářích je tedy nižší.
Stavba D35 Opatovice - Ostrov
Co se povedlo: Na první úsek Opatovice - Časy (12,6 km) je platné stavební povolení, ale stále neskončila soutěž na zhotovitele. Na druhý úsek Časy - Ostrov (14,7 km) je vybrán zhotovitel, ale stavební povolení je platné jen na čtyři mosty z celkových 22. Jaký je výhled: Je pravděpodobné, že ŘSD na druhý pokus provede výběr stavební firmy na první úsek D35 a stavět se začne na jaře. Na jaře začne stavba mostů na úseku Časy - Ostrov. Zda se do té doby úředníkům podaří vydat další platná stavební povolení, nelze zatím odhadnout. Kdy bude dálnice otevřena: ŘSD uvádí rok 2022. Zatím se zdá, že by to stavbaři mohli zvládnout. Nesmí je ale zbrzdit například námitky proti výsledku soutěže na první úsek nebo opožděné vydání stavebního povolení na úsek druhý.