Po vybudování silnice na polské straně dojde k propojení s polskou silniční sítí a na německé straně prostřednictvím silnice B178 z Zittau na dálnici A4 u města Bautzen (Budyšín) k napojení na německou dálniční síť. Po vybudování úseku Bílý Kostel– Hrádek nad Nisou bude silnice I/35 sloužit osobní a nákladní dopravě mezi Českou republikou, Polskem a Spolkovou republikou Německo. Silnice I/35 bude realizována v kategorii S11,5/80 celkové délky 7,636 km s asfaltovým krytem. Trasa je vedena volným nezastavěným územím převážně po zemědělských pozemcích s minimálním zásahem do lesních porostů. Stavba silnice I/35 zahrnuje kromě hlavní trasy přestavbu mimoúrovňové křižovatky Bílý Kostel, výstavbu dvou nových křižovatek (Václavice a Hrádek n.N.), přeložku silnice III/2712 a 6 přeložek místních, respektive účelových komunikací a polních cest, 11 mostních objektů, dvě opěrné a jednu zárubní zeď, vybudování systému odvodnění, dopravního značení, přeložky inženýrských sítí, stavbu protihlukových clon a realizaci vegetačních úprav.
Trasa silnice I/35 vychází z mimoúrovňové křižovatky (MÚK) silnic I/13 a I/35 v Bílém Kostele, která bude přestavěna v rámci této stavby. Z křižovatky trasa stoupá severním směrem východně od hřbitova v Bílém Kostele přes údolí Farského potoka a bezejmenné vodoteče, které překonává dvěma mostními objekty, k Hlásnému vrchu. V tomto stoupaní je navržen přídatný jízdní pruh. Po obejití Hlásného vrchu se trasa stáčí k západu po zemědělských pozemcích v lokalitě Nad Pekařkou, mimoúrovňově kříží silnici III/2712 mezi Pekařkou a Václavicemi a po kraji lesního komplexu Na bažině vchází do vytěžené části dobývacího prostoru štěrkopísků Václavice. V tomto prostoru je navržena křižovatka Václavice napojující silnici III/2713, pískovnu a obec Václavice. Následně mostním objektem mimoúrovňově kříží silnici III/2713 mezi Václavicemi Grabštejnem i Václavickou přehradu . Po obejití lesního komplexu Bažantnice se trasa stáčí k západu a směřuje k Hrádku n.N, kde se v prostoru u rozvodny ČEZ napojuje na stávající silnici I/35 vybudovanou v roce 1999 jako obchvat Hrádku n.N. Napojení města je navrženo úrovňovou stykovou křižovatkou tvaru „T“ prodloužením větve stávající křižovatky.
Realizací přeložky silnice I/35 v úseku Bílý Kostel–Hrádek nad Nisou dojde jednak k odstranění nevyhovujících směrových a šířkových poměrů, a dále budou eliminovány závady na stávající trase z hlediska vlivu na životní prostředí, kdy současný provoz nepříznivě ovlivňuje přilehlou zástavbu hlukem a emisemi a dochází zde k častým střetům s migrující zvěří.